Senatorul Igaş (PDL) susţine că lucrările la lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad sunt blocate

de Pacala Dana - Mediafax, Marian Buga - Mediafax

Foto: Mediafax (Adi Piclisan)

Senatorul Traian Igaş (PDL), fost ministru al Administraţiei şi Internelor, a declarat, marţi, corespondentului MEDIAFAX că şantierul autostrăzii Nădlac-Arad este abandonat şi pe lotul II, după ce pe lotul I au fost oprite lucrările din cauza problemelor cu Romstrade.

"La faţa locului se poate vedea cu ochiul liber că nu se lucrează nimic. Mai mult, dacă ne va prinde toamna cu lucrările blocate, terasamentele vor fi afectate de ploile abundente, pentru că deja au început să se deterioreze", a spus Igaş.

Fostul ministru a afirmat că în ultima perioadă a fost contactat de "foarte mulţi agenţi economici din zona Aradului" care au prestat servicii către compania austriacă Alpine Bau GmbH, cea care a câştigat lucrările pe tronsonul II, cel dintre Pecica şi Arad.

"Oamenii de afaceri s-au plâns de faptul că au o problemă majoră de a asigura plata salariilor către angajaţi, pentru că nu şi-au încasat facturile de la Alpine, care şi-a declarat insolvenţa. Ei au apelat la mine pentru a sensibiliza la nivel central Ministerul Transporturilor şi CNADNR, să fie atenţi atunci când vor mai plăti tranşe de bani către Alpine, în ideea de a-şi recupera şi ei banii", a spus Igaş.

Senatorul a susţinut că "pentru mediul economic din Arad este o lovitură puternică" blocarea şantierului la autostradă, pentru că "sunt foarte multe firme care au de încasat sume importante, iar o parte dintre angajaţii acestora vor intra în şomaj".

Construcţia autostrăzii Nădlac - Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit companiei Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Ulterior, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a reziliat contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.

Omul de afaceri Nelu Iordache, proprietarul Romstrade, a fost reţinut de DNA şi ulterior arestat într-un dosar în care este cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii pentru construirea autostrăzii Nădlac-Arad, delapidare, fals în înscrisuri şi spălare de bani. El a fost trimis în judecată în acest caz.

Lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad are aproximativ 17 kilometri, iar contractul cu Alpine este în valoare de 411.489.216,09 lei (fără TVA).

Conform contractului, acest lot trebuia finalizat în aprilie 2013.

Pe acest tronson se construiesc 35 de podeţe, zece pasaje, două noduri rutiere, un spaţiu de parcare şi un centru de întreţinere şi coordonare.

 
Tag-uri:
igaş
,autostradă
,blocaj

 

Versiune mobil | completa